Skal jeg bekymre mig om sikker e-mail?

Det helt korte svar er ja. For du skal altid være bekymret og opmærksom på at have en god og sikker e-mail kommunikation, og huske at være skarp på, om du efterlever de krav der stilles til udveksling af personfølsomme og personhenførbare oplysninger. I den sammenhæng skal du også vurdere om den kommunikationsform du anvender med kunden, overholder de normale, og i visse tilfælde skærpede krav.

Du skal også sikre dig, at det system du bruger til den følsomme kommunikation, overholder disse krav og standarder, og det kan være bekymrende svært at få det egentlige overblik over hvilke brugbare systemer der er at vælge imellem og hvilke processer du skal etablere.

I CaseWare Cloud foregår al udveksling af dokumenter og kommunikation med din kunde via den indbyggede forespørgselsfunktion. Den understøtter sikker kommunikation, da det er kunden selv der uploader deres dokumenter direkte til CaseWare Cloud via en krypteret forbindelse. På den måde sikrer du, at der ikke er e-mails der går tabt, eller information, der ender i et spamfilter, eller værre endnu, ender hos en intetanende kollega, der videresender den til endnu en intetanende kollega osv..

Via løsningen kan både du og kunden med det samme se at filen er uploadet. Via chat-mulighederne kan du kommunikere live med kunden, når det er relevant. Den dialog der er tilknyttet, bliver udført og gemt permanent i CaseWare Cloud. Dermed har alle relevante parter adgang til den efter behov, f.eks. om 12 mdr. når dialogen med kunden skal genoptages.

Den gode nyhed er derfor, at hvis du anvender CaseWare Cloud, så opfylder du helt automatisk de nødvendige systemkrav. Du kan dermed slippe nogle af dine bekymringer og rette dit fokus og dine kræfter mod områder hvor de skaber mere værdi for din forretning.

Læs mere om CaseWare Cloud og sikker kommunikation i Kundetjek app'en.

 


Kontakt